Sunday and Monday We arrived in Lyon on Sunday. We had dinner all together (Spanish, Slovak and French people). It was the first time we met and it was really interesting but nobody was brave enough to taste the “quenelle” (a local speciality: a sort of dumpling)... On Monday morning we came to school where the French students showed us around and the Spanish students presented their country and the city of Madrid. Then we had three language classes in the different groups. In this school English, Spanish, German, Italian, Russian and Chinese are taught. We had to observe the classes and to fill in the observation grid. It was not so easy to observe the classes of foreign languages we don’t speak or study. We enjoyed the English lessons the most because we understood them best. This school system is similar to ours. We also visited a kindergarten, and it was amazing because all the children understood a lot of foreign languages and the teacher was very f...
L'apprentissage des langues vivantes, un élément indispensable dans la formation des futurs acteurs européens. Qui sommes-nous ? Le groupe est composé de 18 élèves et 6 professeurs : 6 élèves du niveau de seconde et 2 professeurs de chacun des 3 établissements partenaires participant au projet. Qu’est ce que notre projet ? Un engagement sur 2 ans Une collaboration de 3 établissements dans 3 pays différents Un projet à l’échelle européenne Avec qui travaillons-nous sur ce projet ? Colegio Asunción-Vallecas- Madrid Gymnázium Matky Alexie -Bratislava Quels sont nos objectifs ? Créer une vidéo afin de présenter les résultats Faire de la mobilité un atout majeur Présenter les langues sous une autre forme Découvrir d’autres cultures Apprendre à rédiger une enquête et à en dépouiller les résultats Découvrir un nouvel aspect des langues Donner plus de sens aux pratiques des langues vivantes
Commentaires
Enregistrer un commentaire